Загальна кількість переглядів сторінки

Класний керівник

Нормативно -правова база вчителя початкових класів

Загальні нормативно-правові акти (посилання за напрямами)
Конституція України
Закон України " Про освіту" http://osvita.org.ua/
Закон України Про загальну середню освіту
Закон України Про дошкільну освіту http://www.mon.gov.ua/laws/ZU_1060.doc
Закон України «Про позашкільну освіту» (від 22.06.2000 № 1841-ІІІ).
Закон України "Про вищу освіту" http://osvita.org.ua/
Державна національна програма "Освіта" ("Україна XXI століття")
Концепція загальної середньої освіти ( 12- річна школа)

Класний керівник Законодавчі акти і державні документи

Декларація прав дитини.
Конвенція про права дитини. 
Про мови в Українській РСР (Закон України від 28 жовтня 1989 року № 8312-X1).
Сімейний кодекс України.
Положення про класного керівника навчального закладу освіти
Про організацію та проведення свят 
Про посилення уваги до використання державної символіки 
Положення про обласний конкурс педагогічної майстерності класних керівників 
Про організацію медико-педагогічного навчання батьків 
Концепція формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя
Програма педагогічної освіти батьків "Сім'я і діти"
Кодекс честі учителя.
Національна програма виховання дітей та учнівської молоді в Україні.





























Батьківські збори: поради класному керівнику
Що варто робити для проведення ефективного спілкування з батьками:
·         Перед початком зборів краще «залишити за дверима» поганий настрій.
·         Відведіть на проведення батьківських зборів не більше 1,5 години.
·         Найприємніший звук для людини — її ім’я. Покладіть перед собою список з іменами та по-батькові батьків.
·         Перед початком батьківських зборів оголосіть питання, які плануєте обговорити.
·         Не забудьте «золоте правило» педагогічного аналізу: починати з позитивного, потім говорити про негативне, завершувати розмову пропозиціями на майбутнє.
·         Попередьте батьків, що не вся інформація може стати надбанням дітей.
·         Подякуйте всім, хто знайшов час прийти (особливо татусів).
·         Дайте зрозуміти батькам, що ви добре розумієте, як важко дитині вчитися.
·         В особистій бесіді оцінюйте успіхи дітей щодо їх потенційних можливостей.
·         Доведіть до батьків думку, що «поганий учень» не означає «погана людина».
·         Батько повинен піти зі зборів з відчуттям, що він може допомогти своїй дитині.

Не варто:
·         Засуджувати присутніх батьків за неявку відсутніх.
·         Порівнювати успіхи окремих учнів і різних класів.
·         Давати негативну оцінку всьому класу.
·         Переоцінювати значення окремих предметів.
·         Обирати для спілкування повчальний тон.

Осмислення підсумків батьківських зборів
Підведення підсумків зборів починається на самих зборах — необхідно зробити висновки, сформулювати необхідні рішення, дати інформацію про підготовку до наступного зібрання. Важливо з’ясувати і ставлення батьків до проведених зборів, розумно заздалегідь підготувати необхідні опитувальні листи для фіксування їх оцінок і побажань. Все це згодом стане предметом роздумів для класного керівника.
Предметом аналізу повинні також стати:
·         явка батьків, причини відсутності;
·         персональний склад батьків, які залишилися на особисту бесіду;
·         запитання батьків в ході зборів, їх участь в обговоренні питань.
Інформація про підсумки батьківських зборів повинна бути доведена до адміністрації школи і колег-педагогів.
Тематика батьківських зборів:
Початкова школа
·         Психологічні та фізіологічні особливості учнів молодшого шкільного віку.
·         Режим дня і його вплив на якість навчання.
·         Світ очима першокласника. Особливості сприйняття в учня першого класу.
·         Роль читання на початковому етапі навчання. Читання як джерело знань і одна з основ формування особистості.
·         Роль гри в розширенні кругозору дитини.
·         Виховання працьовитості. Розподіл обов’язків у родині.
·         Діти і гроші. Сімейний бюджет і дитина.
·         Пустощі і хуліганство — чи є відмінності?
·         Роль сім’ї у формуванні особистості дитини.

Документація класного керівника
   Основним документом класу є класний журнал. Класний керівник починає заповнювати його на самому початку навчального року і веде журнал упродовж року. Всі необхідні записи він робить самостійно, не залучаючи до заповнення журналу учнів класу
   Класний керівник повинен:
·        вивчати журнал не рідше одного разу на тиждень, спостерігаючи за успішністю своїх вихованців;
·        завжди знати причини пропусків учнями навчаль­них днів і окремих уроків;
·        завжди бути в курсі переживань і труднощів своїх ви­хованців;
·        тісно   співпрацювати з учителями-предметниками, пояснювати й доводити до їхнього відома всі проб­леми учнів;
·        чітко й акуратно робити записи в журналі;
·        виконувати всі вимоги навчальної частини.
    Підсумкові оцінки за кожний семестр або рік заносяться класним керівником у зведену відомість. Класний керівник записує в класному журналі імена і прізвища учнів за абеткою, заповнює розділ «Загальні відомості про учнів», відзначає кількість уроків, пропущених учнем, і підбиває підсумки про кількість днів і уроків, пропущених кожним учнем за семестр і навчальний рік.
   Класний керівник відповідає за стан журналу свого класу стежить за систематичністю ведення журналу  вчителями-предметниками, що працюють у класі, аналізує успішність учнів, об'єктивність виставлення підсумкових і семестрових оцінок, відомості про батьків.
     Якщо в житті дитини та в її родині відбулися які-небудь зміни, класний керівник зобов'язаний негайно зафіксувати їх у своєму класному журналі (змінилася адреса, телефон, сімейна ситуація).
       З допомогою класного журналу класний керівник під­биває підсумки успішності класного колективу за на­вчальний тиждень. Класний керівник повинен щотижня аналізувати успішність учнів і повідомляти батьків про їхні на­вчальні результати.
   Форми повідомлення можуть бути різними: запро­шення для індивідуальної бесіди, виставлення оцінок у щоденник класним керівником, виписування ним на окремому аркуші оцінок із журналу та вклеювання їх у щоденник учня.
  Класний керівник систематично аналізує навчальну ситуацію у своєму класі за предметами і звертає увагу вчителів-предметників на:
-         накопичуваність оцінок;
-         об'єктивність виставлення оцінок;
-         індивідуальну роботу з дітьми, що часто хворіють;
-         індивідуальну роботу з учнями із високим рівнем на­вчальних 
           досягнень;
-         індивідуальну роботу  з проблемними учнями.

Особливу увагу класний керівник приділяє аналізу пропусків занять учнями без поважних причин. При цьому він звертає увагу на такі моменти:
-         періодичність пропусків занять;
-         на уроках яких учителів учень найчастіше від­сутній;
-         з ким із однокласників учень пропускає уроки;
-         уроки якого типу найчастіше учень пропускає (кон­трольні роботи,
           усне опитування тощо);  
-         разом із соціальним педагогом або психологом ана­лізує причини
          пропусків уроків та розробляє спосо­би впливу на такого учня.
  Досвідчений класний керівник приділяє велику увагу аналізу участі учня в заняттях з фізичної культури: вивчає участь учнів на цьому уроці, відвідує уроки, аналізує  діяльність у ході уроку учнів, які мають проблеми зі здоров'ям.
   У класному журналі класний керівник зберігає план розміщення учнів класу за партами, яким мають керуватися вчителі-предметники на своїх уроках.

Як працювати зі щоденниками учнів?

Правила роботи класного керівника зі щоденниками учнів:
1. Щоденник має перевірятися класним керівником один раз на тиждень.
2. Учні повинні чітко знати вимоги, які висуває клас­ний керівник до ведення щоденника.
    Щоденник учня має відображати результати його навчальних досягнень без акцентування на особис­тих якостях учня.
    Щоденник учня має відображати його актив­ність у житті класу та результативність його участі в шкільному житті.
    Наприкінці тижня учні можуть підрахувати й зафік­сувати кількість позитивних оцінок за минулий тиждень. Це приємно й батькам — Щоденники треба використовувати для того, щоб підтримувати учня у складні зазирнувши у щоденник дитини, побачити її досягнення за тиждень.
    для нього хвилини життя, аби своїм записом щиро відзначити його успіхи та   досягнення.
     Записи у щоденниках учнів, які робить класний ке­рівник, не повинні бути однотипними й стандартними. Адже учні, особливо на середньому етапі навчання, дуже ревно ставляться до того, що написав учитель у щоденнику, які слова дібрав, відзначаючи їхні досягнення, чи повторив ці слова в щоденнику іншого учня.
    Говорячи про шкільний щоденник, можна запропонувати кілька цікавих заходів, пов'язаних із ним. У багатьох сім'ях шкільні щоденники є родинною реліквією. В архівах багатьох сімей знаходяться щоденники кількох поколінь. У зв'язку з цим цікавою може видатись і класна година, на яку будуть запрошені батьки учнів, дідусі та бабусі і протягом якої прозвучать «щоденникові історії» про значення щоденника у шкільному житті того часу коли вони були дітьми.     Цікавим заходом у межах класної гуморини може стати «Ода щоденникові». Діти вигадують афоризми на слово «щоденник», розповідають фантастичні історії про життя щоденни­ка у різних власників, створюють вірші, присвячені що­деннику, захищають проект щоденника XXI століття.


ПОСАДОВІ  ОБОВ'ЯЗКИ  КЛАСНОГО  КЕРІВНИКА

Організовує:
§  роботу по формуванню колективу класу;
§  створення сприятливих умов для індивідуального розвитку і формування особистості учнів;
§  життя колективу класу відповідно до вікових особливостей та інтересів учнів і вимог суспільства;
§  пропаганду здорового способу життя; проводить фізкультурно-масові, спортивні та інші заходи, які сприяють зміцненню здоров’я учнів у класі;
§  допомогу учням у навчальній діяльності, з’ясовує причини успішності, забезпечує їх усунення;
§  вивчення учнями правил охорони праці, правил вуличного руху, поведінки в побуті, на воді тощо;
§  умови для розвитку обдарованих дітей, вивчає особистість кожного учня в класі, його нахили, інтереси;
§  учнів на проведення робочих загальношкільних лінійок;
§  харчування учнів у шкільній їдальні;
§  чергування учнів класу по школі та у шкільній їдальні згідно графіка;
Сприяє:
§  розвитку в учнів навичок спілкування, допомагає учням вирішувати проблеми, які виникають у спілкуванні з товаришами, вчителями, батьками;
§  здобуттю додаткової освіти учнями через систему гуртків, клубів, секцій, об’єднань, які організовуються в школі, закладах позашкільної освіти за місцем проживання;
§  самовихованню і саморозвитку особистості учня, вносить необхідні корективи в систему його виховання;
§  створенню сприятливих мікро середовища і морально-психологічного клімату для кожного в класі;
§  покращенню умов здійснення навчального процесу, а також доводить до відома завідувача кабінету, дирекції школи інформацію про всі недоліки в забезпеченні освітнього процесу, які знижують працездатність учнів, негативно впливають на їхнє здоров’я.
§  підвищенню своєї професійної кваліфікації;
§  оформленню класного куточка, веденню літопису класу, роботі учнів у шкільній дитячій організації;
Здійснює:
§  інструктаж учнів з безпеки життєдіяльності під час виховних заходів з обов’язковою реєстрацією в класному журналі чи журналі реєстрації інструктажів:
§  відповідальність за життя і здоров’я учнів класу під час заходів які він проводить, а також за дотримання їхніх прав і свобод відповідно до законодавства України.
§  постійний контракт з батьками учнів (особами, які їх замінюють);
§  дотримання правил безпеки життєдіяльності під час здійснення навчального процесу та проведення виховних заходів;
§  оперативне інформування адміністрації школи про кожен нещасний випадок, вживає заходів щодо надання першої долікарської допомоги;
§  планування виховної роботи в класі;
§  ведення у встановленому порядку документацію класу, контролює заповнення учнями щоденників і виставлення в них оцінок, заповнення та контроль ведення вчителями-предметниками класного журналу, систематичне ведення особових справ учнів;
§  періодичне медичне обстеження;
§  дотримання етичних норм поведінки, які відповідають громадському статусу педагога;
§  роботу по профілактиці правопорушень серед учнів класу;
§  роботу по вивченню листка здоров’я кожного учня і оформити відповідну сторінку класного журналу;
§  ведення журналу обліку індивідуальної роботи з учнями, схильними до правопорушень, з учнями з неблагонадійних сімей та з дітьми, що потребують особливої педагогічної уваги;
§  зв’язок з вчителем, що працював з класом у початковій ланці та з вчителями-предметниками з метою з’ясування: ступеня працездатності учня, ступеня пізнавальної діяльності, інтелектуальних можливостей школярів, дітей, що вимагають особливої педагогічної уваги;
§  допомогу вчителям-предметникам  в навчанні і вихованні учнів класу;
§  постійний контроль за пропусками занять учнями, облік в шкільних журналах, класних щоденниках, у журналі обліку відвідування школи, активно реагувати на пропуски занять учнями без поважних причин;
§  систематичний контроль за відвідуванням та зовнішнім виглядом учнів;
§  анкетування учнів з метою вивчення їх інтересів, здібностей, побажань, проводити колективні творчі справи (для організації і планування виховної роботи );
§  ознайомлення з читацькими формулярами учнів з метою вивчення їх читацьких інтересів;
§  для учнів класу екскурсії, зустрічі з цікавими людьми, свята, конкурси;
§  проведення батьківських зборів, лекторіїв для батьків згідно плану роботи школи;
§  належний санітарний стан класного приміщення та збереження обладнання і меблів.
Бере участь:
§  у роботі педагогічної ради школи;
§  у діяльності методичних об’єднань та інших формах методичної роботи.
Має право на:
§  участь в управлінні школою в порядку, визначеному Статутом школи;
§  захист професійної честі й гідності;
§  ознайомлення зі скаргами та іншими документами, які містять оцінку його роботи, надання відповідних пояснень;
§  захист своїх інтересів самостійно чи  представника, в тому числі адвоката, у випадку дисциплінарного чи службового розслідування, пов’язаного з порушенням педагогом норм професійної етики;
§  конфіденційність дисциплінарного (службового) розслідування, за винятком випадків, передбачених законом;
§  вільний вибір і використання методик навчання й виховання, навчальних посібників і матеріалів, підручників;
§  регулярне підвищення своєї кваліфікації;
§  надання учням під час занять і перерв обов’язкових для виконання розпоряджень, які стосуються організації занять і дотримання дисципліни, притягнення учнів до дисциплінарної відповідальності у випадках і в порядку, встановлених Статутом і Правилами внутрішнього розпорядку;
§  проходження атестації на добровільній основі на відповідну кваліфікаційну категорію;
§  внесення пропозицій до адміністрації, педагогічної ради про моральне та матеріальне заохочення учнів та їх соціальний захист;
Забезпечує:
§  своєчасне складання встановленої звітної документації;
§  зв’язки учнів із іншими закладами позашкільної освіти дітей, іншими організаціями для спільної діяльності з питань розвитку учнів;
§  своєчасне подання директору школи звіту про свою роботу.
Погоджує:
свою роботу з директором школи та заступником директора школи з виховної роботи.

          ЦИКЛОГРАМА РОБОТИ  КЛАСНОГО  КЕРІВНИКА

     Щоденно:

• з'ясування причин відсутності учнів на заняттях, фіксація пропусків у класному журналі;
• бесіди з учнями, що запізнюються на уроки;
• організація чергування по класу;
• індивідуальна робота з учнями;
• контроль зовнішнього вигляду учнів;
• організація харчування.

         Щотижня:

• проведення годин класного керівника;
• перевірка щоденників;
• проведения заходів у класі за планом роботи;
• робота з активом класу, організащя діяльності органів учнівського самоврядування;
• контроль за виконанням доручень;
• організація прибирання закріпленої територіі пришкільної ділянки;
• робота з батьками;
• робота з вчителями, що працюють у класі;
• зустріч зі шкільним лікарем (медсестрою) за довідками про хвороби учнів.

        Щомісяця:

• проведения класних зборів;
• проведения бесід з безпеки життедіяльності;
• організація чергування класу по школі;
• відвідування уроків вчителів-предметників у своему класі;
• консультації у шкільного психолога;
• тестування та анкетування учнів з метою вивчення іх індивідуальних особливостей та аналізу розвитку учнівського колективу;
• контроль за станом підручників;
• зустріч з батьківським активом;
• відвідування учнів удома.

Один раз на семестр:

• оформления класного журналу за підсумками семестру, складання звіту;
• заповнення табелів успішності та вручения їх учням;
• проведения батьківських зборів;
• участь у роботі семінару, методичного об'еднання класних керівників;
• аналіз виконання плану роботи, корекція плану виховної роботи;
• складання плану роботи на канікули

Один раз на рік:

• аналіз плану виховної роботи за попередній та складання на наступний навчальний рік;
• проведення відкритого виховного заходу;
• оформления особових справ учнів;
• статистичні відомості про клас (станом на 5 вересня);
• робота з підручниками (видавання, перевірка, здавання);
• написання характеристик (за необхідністю);
• страхування дітей від нещасних випадків.

Орієнтовний перелік документації, яку веде класний керівник:

1. Класний журнал.
2. Особові справи учнів.
3. Табелі успішності.
4. План виховної роботи.
5. Матеріали виховних годин, годин спілкування, тощо.
6. Розробки сценаріїв виховних заходів.
7. Щоденник психолого-педагогічних спостережень за учнями.
8. Щоденник роботи з "важкими учнями".
9. Протоколи батьківських зборів.
10. Матеріали щодо запобігання дитячого травматизму, бесіди з правил дорожнього руху, облік проведения інструктажів.
11. Журнал обліку занять з учнями, які навчаються вдома (якщо такі учиі є).
12. Літопис або фотоальбом класу.

          ПАМ’ЯТКА  КЛАСНОМУ КЕРІВНИКОВІ З
    ПОПЕРЕДЖЕННЯ ПРАВОПОРУШЕНЬ УЧНІВ

1. Відвідайте всіх учнів вдома. Звертайте увагу на такі питання:
    * який склад сімї ( соціальне та моральне положення);
    * яке робоче місце дитини;
    * взаємостосунки дорослих і дітей;
    * що читає учень, чим захоплюється;
    * його друзі, загальні інтереси;
    * яку роль у вихованні дитини( особливо сина) відіграє батько.
2. Візьміть на облік сімї:
    * де немає контролю з боку батьків за поведінкою дитини;
    * де залишають дітей самих;
    * де в сімях зловживають спиртними напоями;
    * де батьки уникають контактів зі школою;
    * де постійно сваряться дорослі.
3. Дізнайтеся, яке здоровя учня ( медичні показники, з бесід з батьками).
4. Зясуйте, як проходило формування характеру в дошкільному віці.
5. Умійте розкріпостити учня у спілкуванні з вчителями, щоб він міг їм довіритися.
  6. Шукайте індивідуальний підхід до кожного учня, враховуючи його   психологію, фізичний стан, нахили, захоплення, позитивні
сторони характеру, уміння.
7. Пам’ятайте: учень повинен бути зайнятий корисною справою.



Немає коментарів:

Дописати коментар