Загальна кількість переглядів сторінки

РМО вчителів початкових класів

ІІІ засідання методичного об`єднання вчителів 3 класів
Атестаційна вітальня "До вершин майстерності" (Лютий)
Тема: Удосконалення сучасного уроку на основі впровадження ІКТ"

1. Відвідування відкритого уроку вчителя, який атестується. (Іванченко Н.Я, КЗ "Веселівська районна різнопрофільна гімназія")


2. Аналіз уроку, обговорення, обмін думками.

3. Творчий звіт вчителя.

ІІ Січневе засідання
методичного об’єднання вчителів початкових класів
(3-х класів)
на 2016 – 2017 навчальний рік 
Форма проведення: Методичний міст  
Тема: ,,Діяльність  учителя  в інноваційному  режимі: методика, пошук, здобутки, перспективи ”.
 Трудність полягає не у сприйнятті нових ідей,
а у відмові від старих уявлень.
Джон Кейнс
 І. Організаційний блок. Методичні орієнтири.
Керівник МО: Доброго дня, шановні колеги! Сьогодні ми зібралися на чергове засідання методичного об'єднання вчителів початкових класів.
*   Інтерактивна вправа «Портфель очікувань» Пропоную їх записати на наших імпровізованих різнокольорових зошитах, які складемо в портфель очікувань.(обираючи колір зошита, який найбільше подобається)  Тест «Який зошит ви обрали» Володарі зелених зошитів: факти, цифри, вчасна здача звітів для Вас – найголовніше! Рожевих – схильні все піддавати сумніву й критиці Ви завжди виділяєтеся з натовпу. Синіх – йдуть лише їм відомими шляхами, не відступаючи , але й не зупиняючись, обґрунтовуючи будь – який наказ, прохання. Червоних – живуть, керуючись емоціями. Для них навколишній світ, як і ви самі – загадка, яку прагнуть розгадати.  
*    Вправа "Колір"   Нам необхідно об'єднатися у дві групи. Допоможе у цьому невеличкий сюрприз, схований у кожного з вас під стільцем. (учасники знаходять різнокольорові цукерки) Сідаємо  за два столи за кольором цукерки)
Сьогодні ми будемо будувати методичний міст ,,Діяльність  учителя  в інноваційному  режимі: методика, пошук, здобутки, перспективи ”.  А складатиметься від з камінців.
            Що таке методичний міст? Методичний міст - це форма методичної роботи, яка проводиться для розвитку практичних навичок з проблем навчання та виховання. Це різновид дискусії, яка відрізняється складом учасників. Отож перший камінець. 
*    Вправа "Колаж" Пропоную за допомогою ножиць, малюнків, паперу та клею створити картину "діяльність вчителя". На виконання завдання 5 хвилин. (Після закінчення роботи, учасники пояснюють значення створеного образу)
- У своїх роботах ви вказали на різноманітну діяльність педагога.  
*    Психологічний тест "Чи знаю я себе".
            -  Робота педагога нелегка. Досить часто ми забуваємо про себе. Тому пропоную простий та ефективний спосіб дізнатися про ставлення до себе та основних життєвих цінностей. Тож переходимо до наступної вправи. Візьміть ручку та папір.
            Головна умова під час виконання тесту - послідовність відповідей, інакше результат буде не цілком точним.
Завдання 1. Запишіть у стовпчик цифри від 1 до 5. Розташуйте тварин у порядку, що відповідає вашому до них ставленню (хто більше подобається): корова, тигр, вівця, кінь, свиня (картки із зображенням тварин).
            Завдання 2. Запишіть у стовпчик слова (картки): собака, кішка, щур, кава, море. Напишіть по одному визначенню (асоціації до цих слів).
            Завдання 3. Подумайте про п'ятьох осіб, які є важливими для вас, і запишіть їхні імена в колонку. Зіставте їх з певним кольором (по одному кольору на кожну особу).
       Картка кольорів: жовтий, помаранчевий, червоний, білий, зелений. Переконайтеся, що написане вами відповідає тому, що насправді відчуваєте.
 Ключ до тесту:
1. Вибір тварини означає ваш життєвий шлях:
Ø корова - кар'єра;  
Ø тигр - честь і гідність;
Ø вівця - кохання;
Ø кінь - сім'я;
Ø свиня - гроші.
2. Описи означають ваше ставлення до:
ü собаки - до себе;
ü кішки - до партнера;
ü щура - до ворога;
ü кави - до інтиму;
ü моря - сприйняття власного життя.
3. Вибір кольору означає ваше ставлення до себе та близьких:
§  жовтий - той, кого ви ніколи не забудете;
§  помаранчевий - найкращий друг;
§  червоний - кохана людина;
§  білий - духовний двійник;
§  зелений - той, хто буде поруч завжди.
          Із тесту ми переконалися, що ставлення до світу і до себе не завжди однозначне. Я сподіваюся, що кожен із вас дізнався щось нове про себе. Продовжуємо далі нашу роботу.

1.1. Актуальні питання діяльності початкової школи (відбір змісту освіти та педагогічних технологій, що розкривають учням ціннісні життєві орієнтири та сприяють найбільш повній реалізації їх ціннісних і життєвих орієнтацій).
Знайомство з інтерактивними вправами, які дуже корисно впроваджувати у навальний процес. Нашому засіданню передувала ваша самоосвітня робота з даного питання.  
 Інсерт – використовується на етапі знайомства з новим матеріалом, новою інформацією Даний прийом вимагає від учня не звичного пасивного читання, а активного і уважного. Він зобов'язує не просто читати, а вчитуватися в текст, відстежувати власне розуміння в процесі читання тексту або сприйняття будь-якої іншої інформації. На практиці учні просто пропускають те, що не зрозуміли. І в даному випадку маркувальний знак «питання» зобов'язує їх бути уважними і відзначати незрозуміле. Використання маркувальних знаків дозволяє співвідносити нову інформацію з наявними уявленнями. · «v» якщо те, що вони читають, відповідає тому, що вони знають; · «-»якщо те, що вони читають, суперечить тому, що вони вже знали, або думали, що знали; · «+» якщо те, що вони читають, є для них новим; · «?» якщо те, що вони читають, незрозуміло, або вони хотіли б одержати докладніші відомості з даного питання. ü
 Інтерактивна вправа «Фішбоун» (Fishbone) Цей метод постановки й вирішення проблеми дозволяє описати і спробувати вирішити ціле коло проблем. Учням пропонується інформація (текст, відео, лекція) проблемного змісту і схема Fishbone (рибний скелет) для систематизації цього матеріалу. Голова Fishbone - питання теми, верхні кісточки - основні поняття теми, нижні кісточки - суть понять, хвіст - відповідь на питання. Записи мають бути ключовими словами або фразами, (обов’язково короткими), що відбивають суть проблеми.  
 Інтерактивна вправа «Зворотній зв'язок». Методика «Нові ідеї, мрії, запитання». Для того, щоб завершити наш шлях по методичному перехрестю прошу кожного з учасників висловити свої враження на наклейках (лінійках, дитячих слідах, квіточках) та покласти до нашого портфеля. 1. На лінійках написати найважливіший момент, який кожний учасник особисто виніс з семінару. Все що нове для нього та цікаве. 2. На слідах зафіксувати свою мрію, яка зародилася, і яку будуть прагнути здійснити, до якої будемо йди. 3. На квіточках написати те, над чим слід, на вашу думку попрацювати. І ними прикрасимо наш шлях до впровадження інтерактивних методів та прийомів навчання.


 1.2. Методичні перегуки «Обговорення матеріалів періодичної преси».
Романенко Н.Л., КЗ «Білоріцька ЗОШ І-ІІІ ступенів»
Алфімова Р.  В., КЗ Новоолександрівська ЗОШ І-ІІІ ст.»
1.3. Цікавинки із методичної скриньки. «Вправи для розвитку логічного мислення та уваги школярів».
Пенязь Т. В., КЗ «Веселівська ЗОШ І-ІІІ ступенів  №1»
Іванченко Н.Я., КЗ "Веселівська районна різнопрофільна гімназія"
1.4. Нова українська школа 
Можаєва Н.А. КЗ "Веселівська районна різнопрофільна гімназія"

1.4.Творча лабораторія вчителя «Використання різноманітних джерел інформації – один із напрямків формування компетентності молодших школярів».
Шершньова Т.Г., КЗ "Широківська ЗОШ І-ІІІ ст."
Назарова Г.М., КЗ "Веселівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1"
1.5. Сучасні форми контролю процесу й результатів навчальної діяльності учнів (вузлики теорії та корисні дрібниці).
Керівник РМО Можаєва Н.А.  
Бодрова Н.М., КЗ "Веселівська ЗОШ І-ІІІ ст. №2"
ІІІ. Практичний блок. "Я роблю це так" Технологія створення та редагування інтерактивного ресурсу.  Технологія створення та редагування інтерактивного ресурсу 
  Можаєва Н.А. КЗ "Веселівська рйонна різнопрофільна гімназія" 
ІV. Підсумковий блок.  Вправа "Коло рук"
 Керівник РМО Можаєва Н.А.  

                    Підійшло до закінчення наше засідання. Важливо знати наскільки ефективним воно було. Тож прошу вас, шановні колеги, залишити по собі долоні, як символ єдиної справи, котру ми творимо. На аркуші паперу обведіть свою долоню. Кожен палець – позиція, за якою пропоную вам висловити своє враження від педради: - великий – було важливо і цікаво, бо… - вказівний - я отримав рекомендації… - середній – я хотів би ще дізнатися про … - безіменний – пропоную … - мізинець – було недостатньо… Найбільш важливим явищем у школі, найбільш повчальним предметом, найбільш живим прикладом є сам учитель. Він втілює метод навчання, він є втіленням принципу виховання.
Усім бажаю творчої наснаги, впевненості у своїх силах, здоров’я.

Правила ведення робочих зошитів

І. План роботи районного методичного об'єднання вчителів  3-х класів   на серпневій конференції педагогічних працівників Веселівської ОТГ
Дата проведення: 19.08.2016
Тема засідання: Створення комфортних умов для підвищення доступності та якості освіти, забезпечення можливості дистанційного, індивідуального навчання, самоосвіти та систематизації досвіду використання електронних освітніх ресурсів у навчальних закладах Веселівської об'єднаної територіальної громади.
Методична зустріч з елементами тренінгу
І. Інформаційний блок. Цікавинки з методичної скриньки.
1. 1.Аналіз діяльності РМО вчителів 2 -х класів за 2015-2016 н. р. Основні завдання на новий начальний рік.
Керівник РМО Можаєва Н.А.
1.2. Навчально-методичне забезпечення, особливості організації та зміст навчально-виховного процесу в 3 класі в 2016-2017 н. р.(за методичними рекомендаціями МОН України, КЗ "ЗОІППО", ЗОР).
1.3. Огляд новинок методичної та художньої  літератури, періодичних видань.
Алфімова Р.  В., КЗ Новоолександрівська ЗОШ І-ІІІ ст.»
Огляд новинок
ІІ. Теоретичний блок
2.І. Специфіка викладання навчальних предметів з елементами використання ІКТ.
 Романенко Н.Л., КЗ «Білоріцька ЗОШ І-ІІІ ступенів»
2.2. Дистанційне, індивідуальне навчання педагогів.
Назарова Г.М., КЗ "Веселівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1"
Дистанційне навчання
2.3. Використання можливостей освітнього порталу Запорізької області "ЗапоВікі" для впровадження хмарних технологій, квест-технологій, мережевих технологій Веб.2.0, скрайбінг-технологій в освітній процес навчальних закладів Веселівської ОТГ.
Бодрова Н.М., КЗ "Веселівська ЗОШ І-ІІІ ст. №2"
Хмарні технології
Хмарні технології
Веб квести
2.4.  Веб - ресурси вчителів як середовище навчання молодших школярів.
Шершньова Т.Г., КЗ "Широківська ЗОШ І-ІІІ ст."
Веб ресурси вчителів
 Блог як інноваційний засіб активної освіти
2.5. Хмарні сервіси в загальноосвітніх закладах як чинники розвитку ІК-компетентності вчителів та учнів.
 Пенязь Т. В., КЗ «Веселівська ЗОШ І-ІІІ ступенів  №1»
Хмарні сервіси
Презентація Хмарні технології в освіті
Хмарні технології
2.6.Тест "Яким є рівень вашої конкурентноспроможності?"
Тест "Яким є рівень Вашої конкурентоспроможності?
Можаєва Н.А.,  КЗ "Веселівська районна різнопрофільна гімназія"
ІІІ. Практичний блок
3.1. "Майстер клас  як форма презентації ефективного використання професійно - компетентним вчителем інформаційно - комунікаційних технологій під час навчально-виховного процесу"
Іванченко Н.Я., КЗ "Веселівська районна різнопрофільна гімназія"
Технологія "Майстер клас"
ІІІ. Підсумковий блок. Вправа "Аркуш, що гуляє по колу".
Підведення підсумків роботи РМО, вироблення рекомендацій щодо удосконалення діяльності РМО в 2016-2017 н. р.
Керівник РМО Можаєва Н.А.


 (Примітка: Виступи надавати як  у паперовому, так і в електронному вигляді)


Як правильно підписувати зошит?
У 1 та 2 класах зошити підписує вчитель; у 3 – 4 класах  це роблять учні.
Зошит
для робіт з української мови
учениці (учня) 3 – Б класу
Кіровоградської загальноосвітньої 
школи І-ІІІ ступенів №18
Іванової Ганни
Петрова Івана
Як зазначати дату та вид роботи?
У письмовій роботі з мови або математики треба зазначати дату виконання роботи (починаючи з 2 класу; яка це робота (класна чи домашня), вид завдання (вправа, твір, задача, приклади тощо).
У кінці заголовків крапка не ставиться.
7 жовтня
Класна робота
Задача  35
 Як виправляти помилку?
Щоб виправити невірно написану літеру чи цифру, треба помилку закреслити навкіс (справа наліво), користуючись ручкою, а не олівцем, і зверху написати потрібну літеру чи цифру, теж ручкою.

Чи можна помилку брати в дужки?
Якщо треба замінити слово, словосполучення, речення чи приклад, його закреслюють тонкою горизонтальною лінією, а в дужки не беруть, оскільки дужки є пунктуаційним знаком.
Скільки рядків треба залишати між класною і домашньою роботою?
Між заключним рядком тексту  однієї роботи і початком наступної слід пропускати два робочих рядки у зошитах в косу лінію.

 Де починати робити записи на новій сторінці?
Записи на новій сторінці треба починати робити з першого рядка у зошитах в косу лінію.

Чи треба пропускати рядок між датою і назвою роботи?
Між датою і назвою роботи, між назвою та видом роботи, між видом роботи і заголовком рядок у зошитах в косу лінію не пропускають.

Чи можна залишати вільні рядки в кінці сторінки?
Якщо залишаються вільні рядки, то їх використовують для завдань на розсуд вчителя. Початок запису тексту і його заголовок виконують на одній сторінці.

Де треба починати записувати дату, назву роботи та її вид?
Запис дати і виду  роботи розміщують посередині робочого рядка.

Скільки клітинок треба пропускати між класною і домашньою роботою?
Між заключним рядком завдання однієї письмової роботи і початком наступної роботи слід пропускати чотири клітинки.

Де слід розпочинати запис математичних завдань?
Запис математичних завдань слід розпочинати на другій повній клітинці зверху та на другій клітинці від поля чи згину сторінки зошита.

Скільки клітинок слід пропускати між записами?
Між записами дати, назви роботи пропускають одну клітинку.
Як писати цифри і літери?
1.      Цифри і літери треба писати похило.
2.      Кожну цифру, знак, літеру записують в окремій клітинці.
3.      Для написання дужок теж відводять одну клітинку.

Яка повинна бути висота літер та цифр?
1.      Цифри повинні бути заввишки одна клітинка;
2.      Малі літери у 1-2 класах пишуть заввишки одна клітинка, а у 3 – 4 класах – 2/3 клітинки.
3.      Великі літери треба писати заввишки півтори клітинки.



 Які правила написання найменувань?
Найменування одиниць величин пишуть повністю у запитанні задачі та після словесного запису числа: (В одному ящику 14 кг цукерок. Скільки кілограмів груш завезли?)
Після чисел найменування пишуть скорочено:
-          без крапки: 2 мм ,3 см, 4 дм, 4м, 6 кг, 7г, 8кг, 9ц, 10 т, 12 с, 13 хв, 14 год;
-          крапка ставиться після скороченого запису найменування грошової одиниці: 20 грн.  35 к.

Які існують правила скорочення?
1.      Одиниці швидкості скорочено записують так: 14 м/с     60 км/год
2.      Одиниці площі записують так: 15 М2  (висота цифри «2» біля літери – ½ клітинки)
3.      Назви предметів біля цифри записують скорочено, за правилами скорочень:
35 з. (зошитів) – до першої голосної;
17 ол. (олівців) – до другої голосної.
У відповіді до задачі назву предмета пишуть повністю:
Відповідь: купили 24 олівці.
Засідання
вчителів 2 класів на січневій конференції
педпрацівників Веселівського району
Форма проведення: «Званий сніданок»
Презентація до засідання

Тема:  Професійна діяльність вчителя щодо використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій в навчально-виховному процесі
Привітання.
–  Шановні колеги.  Сьогодні ми зібралися на чергове засідання нашого методичного об’єднання, яке проведемо у формі  сніданку. Тому я -, як гостинна господиня, запрошую вас до сніданку. 
-         Сподіваюся, що ми сьогодні не лише збагатимося новими знаннями освітніх методик, активізуємо свій творчий потенціал,  удосконалимо свою майстерність, але й приємно поспілкуємося за чашечкою кави або чаю.
 Позитивне налаштування. Вправа "Три настрої"
-         Налаштуємося на роботу. Який казковий персонаж любив готувати? (Білосніжка)
(Використовується  ігровий  персонаж. ) На трьох склянках води демонструється його настрій:
а) почуває себе добре, він усім задоволений і всіх любить. У цей час  настрій схо­жий на чисту воду (показує першу склянку з чистою водою);
б) коли в його голову приходять чудові ідеї, то думки стають схожими на салют: вони сяють і переливаються, як вода в іншій  склянці (кидає в дру­гу склянку блискітки й паличкою їх розмішує);
в)  його думки сумні та неприємні. Тоді його думки схожі на брудну воду (кидає шматочок глини в третю склянку).
(Після демонстрації  керівник методичного об’єднання ставить питання)
1. Чи був у вас такий стан, як у  персонажа?  Коли?
2.  Як ви виходили з нього?
3.  Що потрібно робити, щоб це минуло?
Відкривається "секрет-правило", що допомагає виправити поганий настрій: Подумай про хороше, й буде добре!
Отож, сьогодні в меню:
Методичне асорті
Основне блюдо
Салат «Віртуальний»
Десерт  «Інтерактивний»
І. Інформаційний блок.   Методичне асорті
1.1. Опрацювання інструктивно-методичних листів.
1.2. Організаційні хвилинки для розвитку уваги школярів.  
Керівник РМО Можаєва Н.А.
  Деякі хвилинки «випадають» з традиційного розуміння організаційних вправ  і мають явно виражений психо-терапевтичний ефект. Ці розминки мають  особливе значення для скованих, несміливих, тривожних учнів.
   «Хустинка сміху»  Вчитель підкидає хустинку, і, поки вона  летить, всі можуть голосно сміятися, видавати звуки, приймати будь-які пози, топати, плескати в долоні. Як тільки хустинка падає на підлогу, учні сідають на свої місця й мовчать. Цю розминку можна проводити декілька разів за урок.
  «Зірковий дощ» Учні разом з учителем починають плескати  (перед тим домовляються скільки разів) вказівним пальцем по долоні, потім добавляють ще один палець, потім ще один.  Шум від оплесків  збільшується  -  всі  плескають деякий час, а потім оплески  стають менш гучними, так як в зворотному порядку зменшується кількість пальців.
  «Рибка» Вчитель плавними рухами руки перед собою показує рух рибки. Рибка пливе, але інколи вискакує з води,  як тільки вона пірнає знову в воду, клас озвучує її плюскіт об воду одним сплеском. Спочатку рибка вискакує рідко,  далі все частіше й частіше, допоки клас не сповниться гучними оплесками.
 «Чотири стихії» Вчитель домовляється  з дітьми, що на кожне вимовлене ним слово потрібно відреагувати певним рухом:
  «земля» - всі повинні опустити руки вниз;
  «вода» - витягнути руки вперед;
  «повітря» - підняти руки догори;
  «вогонь» - потерти долонями одна одну.
«Подивись на мене». Мета: організувати учнів.
Учитель говорить: «Дивимось у вікно, на стелю, на підлогу, на сусіда, на стіни, на мене» - і починає урок.
Вправа "Ось як роблю я". (Вчителі діляться своїм досвідом).
·        Обов’язково запитую у дітей, який у них настрій, що їх хвилює, що радує. Потім пропоную взяти  "чарівний мішечок" і повкидати туди всі свої негативні емоції.
·        Якщо діти  приходять на урок втомлені, треба їх  "струснути" і розвеселити.
·        Непогано спрацьовує розігрівання тіла: фізичні вправи, розминка м'язів. Це допомагає дитині вільно мислити і діяти.
·        На мою думку вчителеві треба бути на уроці одночасно і дорослим , і дитиною. А найголовніше – бути спокійним, доброзичливим.
·        Між дітьми теж повинна панувати дружня атмосфера. Я пропоную дітям  взятися за руки, дивитися сусідові у очі і дарувати йому мовчки найпривітнішу посмішку. А потім, не зводячи із сусіда очей, сказати  кілька добрих слів.

Психологічна скарбничка «Що заважає дітям учитися?» 


Стратегія: формуйте віру в успіх.
Усі діти талановиті.
Відкрита перспектива.
Емоційне погладжування. Авансування.
Даю шанс. Сповідь. Загальна ра­дість.
Обмін ролями. Еврика. Лінія обрію.
Підкреслюйте будь-які поліпшення.
Визнавайте труднощі Ваших за­вдань.
Повідомляйте про будь-які внески.
Обмежуйте час виконання завдань.
Розкривайте сильні боки учнів.
Демонструйте віру в учнів.
Стратегія: концентруйте увагу на по­передніх успіхах.
Аналіз попереднього успіху.
Розповіді "про вчора, сьогодні і завтра".
Повторюйте і закріплюйте успіхи.
Стратегія: робіть процес навчання відчутним.
Наклейки "Я можу".
Альбоми досягнень.
Стратегія: визнання досягнень.
"Оплески".
"Виставки".
Позитивна ізоляція.
Винагороди.
Самовизнання.


1.3. Методи роботи щодо ліквідації прогалин у знаннях учнів.                          Тіховська Н.П., КЗ Таврійська ЗОШ І-ІІІ ступенів»                                                                                     
                                                                                     Назарова Г.М., КЗ«Веселівська ЗОШ №1»

1.4.        Форми організації самостійної роботи на уроках в початковій школі.
ПенязьТ. В., КЗ«Веселівська ЗОШ №1»
Волкова Г.Г., КЗ «Веселівська ЗОШ №2»

ІІ. Теоретичний блок.  Основне блюдо                                                                                
1.     Впровадження сучасних технологій навчання
(виступ керівника методичного об’єднання)
Однією із значущих складових Пріоритетного національного проекту "Освіта" є інформатизація освітнього простору шкіл, яка включає в себе оснащення сучасною технікою, яка дозволяє повною мірою реалізувати інформаційно-комунікаційні технології навчання.
В умовах інтенсивного розвитку інноваційних процесів у суспільному, економічному, політичному житті країни зростає роль освіти, інтелектуальної праці. Умовою виникнення досвіду стало впровадження в педагогічний процес інформаційно-комунікаційних технологій.
Вже на початковому ступені навчання педагог повинен формувати у сучасного школяра елементарні навички користувача персонального комп'ютера, розвивати вміння працювати з необхідними в повсякденному житті обчислювальними та інформаційними системами. У цьому прослідковується актуальність теми.
    У зміст освіти закладено розвиток нових процесуальних умінь:
- самостійно займатися своїм
навчанням і отримувати потрібну інформацію;
- працювати в групі і приймати рішення;
- використовувати нові технології інформаційні та комунікативні;
      Існують протиріччя між соціальним замовленням держави і суспільства, які ставлять перед школою завдання формування людини, здатної успішно адаптуватися в сучасному інформаційному суспільстві, і недостатнім рівнем використання ІКТ у початковій школі.
Тому назріла необхідність у нових підходах до викладання в початкових класах з метою активізації навчальної діяльності молодших школярів.
Використання інтерактивного комплексу та інформаційно-комунікаційних технологій навчання сприяє активної, самостійної, творчої, практичної діяльності молодших школярів в освітньому процесі.
      Ідеалом сучасного навчання є особистість не з енциклопедично розвиненою пам'яттю, а з гнучким розумом, зі швидкою реакцією на все нове, з повноцінними, розвинутими потребами подальшого пізнання та самостійної дії, з до­брими орієнтувальними навичками й творчи­ми здібностями.
"Однією з найсерйозніших хиб нашої шкільної  практики є те, що, навчаючи дітей, працює пере­важно вчитель", – цю думку В. Сухомлинського можна застосувати до характеристики навчального процесу й на сучасному етапі.
       З основними напрямками організації діяльності вчителя щодо вироблення вмінь використовувати ІКТ нас познайомлять…
2.1.        Основні напрямки організації діяльності вчителя щодо вироблення вмінь у використання ІКТ.
Шершньова Т.Г., КЗ «Широківська ЗОШ»
Романенко Н.Л., КЗ «Білоріцька ЗОШ І-ІІІ ст.»

Отож, як бачимо, необхідною умовою використання інформа­ційних технологій є розробка нових дидактич­них і методичних концептуальних засад освіти.
Головними напрямами цього процесу мають стати:
    створення предметно-орієнтованих на­вчально-інформаційних середовищ;
    освоєння засобів комунікації (комп'ютерної мережі, телевізійного зв'язку для обміну ін­формацією тощо);
    навчання правил і навичок "навігації" в ін­формаційному просторі;
    розвиток дистанційної освіти.
До інформаційних технологій навчання відносяться і мультимедійні технології, які пов'язані зі створенням мультимедіа:
    електронних підручників;
    комп'ютерних фільмів;
    енциклопедій;
    баз даних тощо.
У цих продуктах поєднується текстова, гра­фічна, аудіо- та відеоінформація, анімація.
       Якою ж повинна бути інформаційна компетентність вчителя та учнів початкових класів?
2.2.        Інформаційна компетентність:

-         вчителя початкових класів (її характеристика).  
ДінецьТ.В., КЗ «Корніївська ЗОШ І-ІІІ ступенів»
Коваленко Н.М., КЗ «Веселівська ЗОШ І-ІІІ ступенів»

-         учнів початкових класів (її характеристика).  
Бодрова Н.М., КЗ «Веселівська ЗОШ №2»
Алфімова Р.В., КЗ «Новоолександрівська ЗОШ»

2.3.       Створення умов для формування інформаційної компетентності учнів на уроках. 
Потапенко І.І. КЗ «Калинівська ЗОШ І-ІІ т..»          
Забурдаєва М.В., КЗ «Матвіївська ЗОШ І-ІІІ ступенів» 
                                                 
2.4.        Система вправ, які створюють оптимальні умови для збереження здоров’я  учнів в процесі впровадження ІКТ.
Ще Сухомлинський писав, що турбота про здоровя  людини, тим паче про здоровя  дитини,- це не просто комплекс санітарно-гігієнічних норм, правил, не звід вимог до режиму харчування, труда, відпочинку.                                                         Це перш за все турбoта про гармонійну повноту всіх фізичних і духовних сил, і вінцем цієї гармонії  є  радість творчості.
 А нам цікаво зараз послухати, які вправи використовують наші колеги,  для збереження здоров’я школярів.
Оптимальні умови для збереження здоровя  Іванченко Н.Я. , Веселівська районна різнопрофільна гімназія
                                       Види хвилинок відпочинку
Варенко Г.В., КЗ «Новоуспенівська ЗОШ І-ІІ ст.»

 Оздоровчий ефект, який досягається під час ігрових вправ, фізкультхвилинок, тісно  пов’язаний  із позитивними емоціями, що виникають під час ігрової діяльності  та сприятливо впливають на психіку учня.
 «Дайте дитині декілька хвилин порухатись,  – говорив Ушинський,  – і вона подарує вам 10 хвилин продуктивного уроку».       

ІІІ. Практичний блок.  Салат «Віртуальний» (презентація)
Робота з програмою Microsoft Publisher  
робота з програмою
Керівник РМО Можаєва Н.А.

ІV. Підсумковий блок.  Десерт  «Інтерактивний»
4.1.  Підведення підсумків роботи РМО, вироблення рекомендацій щодо удосконалення діяльності РМО в 2015-2016 н. р.
керівник РМО Можаєва Н.А.
 Вироблення рекомендацій (На ялинкових прикрасах вішаємо на ялинку)            
·        сприяти створенню інформаційно-комунікаційного середовища на уроках і в позаурочній діяльності;
·        формувати інформаційну культуру, інформаційну грамотність, інформаційну компетентність учня;
·        формувати навчальну мотивацію та інтерес до викладання предметів;
·        підвищити рівень навченості та якості знань шляхом уріз­номанітнення прийомів, форм, методів навчан­ня, використання групової, парної, індивідуальної роботи, педагогічних програмних засобів;
·        удосконалювати інтелектуальні здібності учнів і позитивний настрій до активної пізнавальної діяльності;
·        підвищувати професійну та загальнокультур­ну компетентності;
·       підвищувати викладацьку культуру вчите­ля, яка є складовою частиною успіху на уроці та свідченням майстерного володіння професією педагога;
·        використовувати традиційні та інноваційні, в тому числі й інтерактивні технології навчання;
·        взаємодіяти з учнем на рівних, підтримувати його ініціативу;
·        створювати умови учням для покращання результатів навчання, вчасно надавати їм відповідні індивідуальні рекомендації.
·        посилити практичну спрямованість змісту засідання;
·        надавати особливого значення новим інформаційним технологіям, комп'ютеризації навчання.
ІІІ. Рефлексія
Подарунок "Я твій друг"
        Я не можу Вас відпустити без подарунків. Тому пропоную вам трохи попрацювати.  На мавпочці напишіть   "Я твій друг" та обміняйтеся подарунками між собою. Усміхніться! Нехай в цей рік  Вогняна мавпа   буде вам справжнім другом, а наші теплі стосунки на засіданнях методичних об’єднань принесуть задоволення від спілкування один з одним.







Засідання районного методоб’єднання вчителів 2 класів
            Слайд 1
  Тема: «Самоосвіта та саморозвиток педагогів – пріоритетний напрямок  у володінні ІКТ»
МЕТА:
·          актуалізувати і перевірити теоретичну підготовку учасників із питання інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ);
·          показати шляхи впровадження ІКТ в освітню діяльність;
·          удосконалювати педагогічну компетентність у сфері інформаційно-комунікаційних технологій;
·          підвищувати інформаційну культуру педагогів;
·          сприяти підвищенню рівня мотивації педагогами до оволодіння ІКТ.
І. Інформаційний блок.  Методична панорама.
                                                                     Слайд 2
Така дісталась нам робота,
Є в ній радість, та є й турбота,
Є вічний пошук,безсонні ночі.
Та гріють душу дитячі очі.
Слайд 3
1.1.         Аналіз діяльності РМО вчителів початкових класів (1 клас) за 2014 -2015 н. р.  Основні завдання на новий навчальний рік. (презентація)
Аналіз діяльності РМО за 2014-20н.р.
                       керівник РМО Можаєва Н.А.
1.2.         Навчально-методичне забезпечення, особливості організації та зміст навчально-виховного процесу в 2 класі в 2015-2016 н. р.    (за методичними рекомендаціями МОН України, КЗ «ЗОІППО» ЗОР)


1.3.         Звіт про проходження курсів підвищення кваліфікації при ЗОІППО у ІІ півріччі 2014 року.
Коваленко Н.М., КЗ «Веселівська ЗОШ»
1.4.         Перлини досвіду. Представлення та захист індивідуальної дидактичної концепції  вчителем,  який атестувався в 2014 – 2015 н.р.    (презентація)
  Шершньова Т.Г., КЗ «Широківська ЗОШ»

1.5.         Огляд новинок методичної та художньої  літератури, періодичних видань.
Галуніна Н. М., КЗ «Менчикурівська ЗОШ І-ІІІ ступенів»
ІІ.   Теоретичний блок.  Ділова гра – уявна   подорож   океаном педагогічних  знань  на  лайнері «ІКТ»  
Слайд 4
Сьогодні вже важко обійтися без використання комп’ютерних технологій у навчальному процесі. Але без комплексу всіх форм та методів навчання, без живого спілкування між учнем та учителем процес навчання неможливий. Тому не можна вважати, що машина не замінить викладача. Вона лише знаряддя, що ним користується викладач та учень у своїй співпраці. Можна перефразовуючи Сент-Екзюпері, сказати: «Людина пізнає себе, долаючи перешкоди. Але для цієї боротьби вона повинна мати знаряддя. Їй потрібен плуг. Обробляючи своє поле, селянин помалу вириває у природи деякі її таємниці і доходить загальнолюдської істини.»
Слайд 5
Тому сьогодні запрошую всіх здійснити уявну подорож на лайнері «ІКТ»
Слайд 6
під вітрилами «Педагогічні знання» та «Педагогічні вміння».  Ми рушимо із порту «Веселе» і помандруємо островами океану Педагогічних знань, зокрема: .
Слайд 7
Епіграфом нашої подорожі будуть слова М.Л. Кінга «Усередині нас – потенційні творчі можливості, і ми повинні працювати щосили, щоб розкрити цей потенціал»
Наш круїз незвичайний, ми шукатимемо скарби, якими будуть педагогічні знання та професійні вміння.
Символом цього скарбу є перлини, якими наповнюватимемо  ось цю педагогічну скарбничку. Вона вже містить багато педагогічних надбань, а ми під час подорожі доповнимо її.
Лайнер містить три каюти, тому для пошуків скарбів об’єднаємося у три команди: «Морська зірка», «Коралі», «Мушлі».
 (Учасники методичної зустрічі об’єднуються у команди за допомогою карток із зображенням морських об’єктів)
-         Прошу зайняти місця на лайнері у каютах.

«Нехай живе самоосвіта  в усіх галузях!.. Лише ті знання міцні і цінні, які ви здобули самі, спонукані власною пристрастю. Усяке знання має бути відкриттям, зробленим вами самими.»
                                    Корній Чуковський
Слайд 8
Розумовий штурм «Я так думаю».    (на дошці)
Давайте поміркуємо,  що таке самоосвіта?  Дайте  його визначення.
1 команда - Самоосвіта – придбання  знань   шляхом самостійних занять  
2 команда - Самоосвіта – це усвідомлена потреба в постійному вдосконаленні своєї професійної діяльності.
3 команда - Самоосвіта – це безперервний процес  саморозвитку та самовдосконалення педагогів.
Слайд 9
Можливими труднощами у застосуванні ІКТ є такі:
*    Недостатня обізнаність учителів щодо роботи з комп’ютером;
*    Невміння вчителя проектувати власну діяльність та діяльність учнів на уроці;
Тому сьогоднішнє наше засідання, я сподіваюся,  допоможе   надолужити ці проблеми. Є така східна мудрість: «Господи дай сили, щоб впоратися з тим, що я можу зробити; дай мені мужності, щоб змиритися з тим чого  я не можу зробити. І дай мені мудрості, щоб відрізнити одне від одного».  
Слайд  10
Зверніть увагу на слайд.  Для того, щоб не відставати від учнів, ми повинні йти у ногу з часом! Отож,  починаємо!
Слайд  11    І острів 
2.1.            Впровадження в практику вчителя  початкових класів інформаційних технологій.
Назарова Г.М., КЗ «Веселівська ЗОШ №1»
Варенко Г.В., КЗ «Новоуспенівська ЗОШ І-ІІІ ст.»

Слайд  12 ІІ острів 

2.2.            Роль ІКТ в самоосвітній діяльності вчителя початкової школи. (Мультимедійна презентація) 
Можаєва Н.А. Веселівська районна різнопрофільна гімназія
Алфімова Р.  В., КЗ Новолександрівська ЗОШ»

Слайд 13  ІІІ острів 
2.3.             Програмово-педагогічні засоби  та їх використання на уроці.
Потапенко І.І., КЗ «Калинівська ЗОШ І-ІІІ ст.»
Дичко С.  М.,  КЗ «Чкаловська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Слайд 14  ІV острів
2.4.            Вплив комп'ютерної та Інтернет - залежності  на людину.

Пенязь Т. В., КЗ «Веселівська ЗОШ І-ІІІ ступенів  №1»
Дячок М.П., КЗ «Матвіївська ЗОШ»
ІІІ.  Практичний блок.  Методична естафета «Стоп –кадр»
-         Як говорив І.Підласий: «Педагогічна теорія –абстракція. ЇЇ практичне застосування - завжди високе мистецтво» Тому переходимо від теорії до практики.


Слайд 15    V острів 

3.1.            Методика  використання інформаційно – комунікаційних   технологій на різних типах уроків в початковій школі:

-         Дидактичні можливості комп’ютера на уроках рідної мови.
 Бодрова Н.М ., КЗ «Веселівська ЗОШ №2»
Компольська О.В., КЗ «Запорізька ЗОШ»

-         Методика використання ІКТ на уроках математики.
 Романенко Н.Л., КЗ «Білоріцька ЗОШ І-ІІІ стст.»
Тіховська Н.  П., КЗ «Таврійська ЗОШ І-ІІІ ступенів»
Слайд 16  VІ острів 
3.1.            Використання ІКТ на різних етапах уроку.
Іванченко Н.Я.,  Веселівська районна різнопрофільна гімназія
Використання ИКТ

Слайд 17  VII острів    
3.2.              Тренінг «Як створити мультимедійну презентацію»
Як оформити мультимедійну презентацію
Можаєва Н.А., Веселівська  районна різнопрофільна гімназія

ІV. Підсумковий блок.  Рефлексія «Валіза у дорогу»
4.1. Підведення підсумків роботи РМО, вироблення рекомендацій щодо удосконалення діяльності РМО в 2015-2016 н. р.
керівник РМО Можаєва Н.А.
Слайд 18
Завершується наш круїз! Ми знову у рідному порту. На мою думку, ця подорож збагатила нас новими педагогічними знаннями та вміннями. Зберімо свої скарби у цю символічну валізу.
 На аркушах паперу запишіть, що ви взяли для себе після нашої зустрічі? Які знання ви будете використовувати у практичній діяльності?  Що сподобалося, що не сподобалося, щоб хотіли змінити?
Існує тільки одна безсмертна сила, яка переживає династії, догми, класи – це сила   творчої праці.
Жан Жорес
Ти бачиш те, що іншим не під силу,
І відповідь даєш на всі «чому?»
Ти не даремно тут, бо серце має крила,
Воно для всіх – віддать його кому?

Маленьким дітям, синьооким і чубатим,
Що ловлять погляд, кожен рух всяк час -
Це щастя вчителя – його багато,
І слід яскравий – вогник не погас
.

-         Наше методичне об’єднання дало змогу розширити педагогічні знання. А нестандартна форма його проведення зацікавила всіх і створила творчу атмосферу для прояву ініціативи кожного. Дякую всім за плідну роботу! 


4.1. Підведення підсумків роботи РМО, вироблення рекомендацій щодо удосконалення діяльності РМО в 2014-2015 н.р.
керівник РМО Можаєва Н.А.

Засідання 2: січень, 2015

Тема  «Інформаційно-комунікативні компетентності
 сучасного вчителя в умовах розвитку
 інформаційного освітнього простору»
Хід проведення
Психологічне налаштування
З гарним настроєм хто прийшов – махніть,
Хто чує мене, головою кивніть.
Хто бачить мене, прошу оком моргнути,
Хто любить дітей, ті підведіться трохи.
Хто найвеселіший – ви всім усміхніться,
Хто ввічливий –сусідові злегка вконіться.
Хто інновації любить, уміє творити,
Хто їх вивчає, з ними хоче дружити?
Маємо ми ще турботу,
Тож мерщій сідаймо за роботу!
     І. Інформаційний блок.  Ділова гра «Цікавинки з методичної скриньки»
         1.1. Стан навчально-виховного процесу в перших класах.
Стан навчально-виховного процесу в 1 класах
 Керівник РМО Можаєва Н.А.
         1.2. Опрацювання інструктивно-методичних листів, щодо ведення шкільної документації,     нові критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 1-х класів.
 Контроль та оцінювання
Новий ДС
        https://docs.google.com/document/d/1rDXcCMAfaNs2Fua4SSyuNHquwBeeVysw9SdAuouXEKI/pub                                                                                      
                                                                                                     Керівник РМО Можаєва Н.А.
      1.3. Діагностування вчителів з метою визначення рівня володіння ІКТ.
 Керівник РМО Можаєва Н.А.
       1.4. Абетка вербального оцінювання навчальних  досягнень учнів
 початкових класів.   
Абетка вербального оцінювання                     Керівник РМО Можаєва Н.А.

            - Чи доцільно використовувати у 1-2 класах матеріальні замінники оцінок? (Ні, адже це використання миттєвого стимулу «добре виконав – щось одержав», що перетворює навчання в свідомості дитини на гонитву за відмінними оцінками.)
         - Спробуємо навести приклади вербального оцінювання навчальних досягень за літерами абетки.
Б
Бажаю успіхів!
Блискуча відповідь!
Бездоганно!
Бажання плюс уміння – успіхи в навчанні!
Бджола мала, а й та працює!
В
Відмінно.
Вже краще.
Видно майстра по роботі.
Видно, що стараєшся.
Вміння і труд все перетруть.
Г
Гарна робота.
Грандіозно!
Д
Досконало.
Дуже добре.
Досить вдало.
Доклади більше зусиль.
З
З кожним разом в тебе виходить все краще.
З успіхом тебе.
Значно краще.
Задоволена твоєю роботою.
Знаю, якщо можеш, то зумієш.
К
Кожна робота майстра величає.
М
Молодець.
Маєш голову, май і розум.
Менше обіцяй – більше працюй.
Н
Неперевершено.
Не хвались, а вчись.
Навчання любиш – людиною будеш.
Не мудруй багато, а працюй завзято.
О
Обурена!
Око бачить далеко, розум – ще дальше.
П
Правильно.
Прекрасно.
Просто здорово.
Пречудово.
Пишаюся твоїми успіхами.
Пиши старанно.
Поспішити – людей насмішити.
Прикро!
Р
Радію твоїм успіхам.
Робота сама за себе скаже.
С
Супер!
Спасибі за гарну роботу.
Сумно перевіряти таку роботу.
Старайся!
Т
Тим зараз на правильному шляху!
Ти робиш це сьогодні набагато краще.
Ти швидко вчишся.
Так тримати.
Ти перевершив себе сьогодні.
 Ти можеш.
Ти так багато вже вмієш.
Ти досяг успіху.
У
У тебе вийшло.
Успіхів у навчанні.
Учися, дитино, хай розум не спить.
Х
Хто як дбає, той так і має.
Хто старанно працює, в того зошит квітує.
Ц
Це набагато краще.
Це краще з того, що в тебе виходило.
Це те, що треба.
Це краще, ніж завжди.
Ч
Чудово.
Чарівно.
Щ
Ще трохи часу, і тебе вийде.
Що посієш – те й пожнеш.
Я
Як гарно ти запитуєш!
Я погоджуюся з тобою!
Як влучно!
Яка пташка, така й пісня!
Я пишаюся тим, як ти сьогодні працював.
Я щаслива бачити таку роботу.
Я ніколи не бачила нічого кращого!


       1.5. Огляд новинок фахових видань.
 Іванченко Н.Я., Веселівська районна різнопрофільна гімназія
           ІІ. Теоретичний блок. Педагогічна гостинна
2.1.                  Теоретико – методичні основи використання інформаційних технологій на уроках в початковій школі. https://docs.google.com/document/d/1_4b1MNe-nuYqchuUcWnpFw0T3dv02kIhLTy3ZGnGNi4/pub
Пенязь Т.В.КЗ «Веселівська ЗОШ №1»
Романенко Н.Л., КЗ «Білоріцька ЗОШ І-ІІІ ст.»

2.2.                          Ефективність впровадження ІКТ в практику роботи.
Назарова Г.М., КЗ«Веселівська ЗОШ №1»
Бодрова Н.М., КЗ «Веселівська ЗОШ №2»

2.3.                  Використання Інтернет-технологій в професійній діяльності вчителя.
Компольська О.В., КЗ «Запорізька ЗОШ»
Шершньова Т.Г., КЗ «Широківська ЗОШ»

2.4.                         Інформаційна та комунікативна компетентність вчителя (їх характеристика).
Галуніна Н.М. КЗ «Менчикурівська ЗОШ І-ІІІ ст.»
Варенко Г.В., КЗ «Новоуспенівська ЗОШ І-ІІ ст.»

2.5.                           Рівні ІКТ-компетентності вчителя (психологічний, діяльнісний).
Потапенко І.І. КЗ «Калинівська ЗОШ І-ІІ ст.»
Алфімова Р.В., КЗ «Новоолександрівська ЗОШ»

2.6.                       Вимоги щодо вмінь педагогічних працівників у використання ІКТ.
Коваленко Н.М., КЗ «Веселівська ЗОШ І-ІІІ ступенів»
Забурдаєва М.В., КЗ «Матвіївська ЗОШ І-ІІІ ступенів»

2.7.                       Переваги та недоліки використання ІКТ.
 Тіховська Н.П., КЗ Таврійська ЗОШ І-ІІІ ступенів»                                                                                         Можаєва Н.А., Веселівська районна різнопрофільна гімназія
   ІІІ. Практичний блок. Колективна презентація
3.1.         Розробити урок навчання грамоти (1 клас)  з використанням ІКТ для створення методичного кейсу з накопичення  матеріалу  (надати розробку  уроку та  презентацію в електронному варіанті)

ДінецьТ.В., КЗ «Корніївська ЗОШ І-ІІІ ступенів»
Іванченко Н.Я., Веселівська районна різнопрофільна гімназія

Можаєва Н.А., Веселівська районна різнопрофільна гімназія

Шершньова Т.Г., КЗ «Широківська ЗОШ»

3.2.                               Методичний діалог. Колективне обговорення уроків, наданих вчителями.
          ІV. Підсумковий блок. Рефлексія «Зворотній квиток» (Заповнення анонімних карток,            на одному боці яких учасники пишуть найважливіше з того, чого вони навчилися, на               другому – питання, на яке вони хотіли б знайти відповідь)

     Сьогодні я навчилася __________________________________________
                                                                      

               

Хочу в майбутньому навчитися _____________________________________









Нормативно-правова база вчителя початкових класів

v  Загальні нормативно-правові акти (посилання за напрямами)
Закон України " Про освіту" http://osvita.org.ua/
Закон України «Про позашкільну освіту» (від 22.06.2000 № 1841-ІІІ).
Закон України "Про вищу освіту" http://osvita.org.ua/  

Концепція загальної середньої освіти ( 12- річна школа)
Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ столітті http://osvita.org.ua/
Національна програма «Діти України» (Указ Президента України від 24.01.2001 № 42/2001).
Державний стандарт початкової загальної освіти
Державний стандарт базової і повної середньої освіти \

v  класний керівник

Законодавчі акти і державні документи 
1.  Декларація прав дитини. 
2.  Конвенція про права дитини. (Схвалена Генеральною Асамблеєю ООН 20 листопада 1989 р. і ратифікована Верховною Радою України 27 лютого 1991 р). 
3.  Про молодіжні та дитячі громадські організації (Закон України від 1 грудня 1998 року № 1998-ХІV). 
4.  Про мови в Українській РСР (Закон України від 28 жовтня 1989 року № 8312-X1). 
5.  Сімейний кодекс України. 
6.  Про затвердження Положення про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти (Наказ Міністерства освіти і науки України від 6 вересня 2000 р. №434). 
7.  Положення про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти 
8.  Про організацію та проведення свят у загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах України (Методичний лист Міністерства освіти і науки України від 1410.04р. №14/18.1-866). 
9.  Про посилення уваги до використання державної символіки у дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних та позашкільних навчальних закладах (Методичний лист Міністерства освіти і науки України від 25.02.2004року №І/9-86). 
10.  Про попередження вживання учнями алкогольних напоїв (Методичний лист Міністерства освіти і науки України від 08.11.2004року №1/9-560).
11.  Методичні рекомендації щодо виявлення проявів та запобігання дитячій бездоглядності (Звернення учасників Круглого столу "Об'єднаємо зусилля" від 21 листопада 2003року). 
12.  Положення про обласний конкурс педагогічної майстерності класних керівників "Класний керівник року" 
13.  Про організацію медико-педагогічного навчання батьків з питань імунопрофілактики та збереження здоров'я дітей різних вікових груп (Методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України від 17.11.04 р. № 1/9-573) 
14.  Методичні рекомендації щодо проведення уроку для учениць 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів на тему "Гігієна дівчат в період статевого дозрівання" 
15.  Про впровадження Комплексної програми художньо-естетичного виховання у загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах (Методичний лист Міністерства освіти і науки України від 07.04.2004 року № 1/9-173) 
16.  Про затвердження Концепції з формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у дітей та молоді (Наказ Міністерства освіти і науки України від 21 липня 2004 року №605) 
17.  Концепція формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя 
18.  Програма педагогічної освіти батьків "Сім'я і діти" 
19.  Кодекс честі учителя. 
20.  Національна програма виховання дітей та учнівської молоді в Україні. 


v  початкове  навчання

1. Про заходи щодо поліпшення функціонування та розвитку загальної середньої освіти. Указ Президента України від 2.06.1998 року №580/98.
2. Про додаткові заходи щодо забезпечення розвитку освіти в Україні. Указ Президента України від 9.10.2001 року №941/2001.
3. Про перехід загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру і 12-річний термін навчання. Постанова Кабінету Міністрів України від 16.11.2000 року №1717.
5. Про затвердження Інструкції з обліку дітей і підлітків шкільного віку. Постанова Кабінету Міністрів України від 12.04.2000 року №646.
6. Про організацію роботи з дітьми старшого дошкільного віку, які не відвідують дошкільні заклади. Лист Міністерства освіти і науки України від 18.12.2000 року №1/9-510.
7. Про прийом дітей до першого класу загальноосвітніх навчальних закладів. Наказ Міністерства освіти і науки України від 06.05.2001 року №365.
8. Про затвердження Інструкції про порядок конкурсного приймання дітей (учнів, вихованців) до гімназій, ліцеїв, колегіумів, спеціалізованих шкіл (шкіл-інтернатів). Наказ Міністерства освіти і науки України від 19.06.2003 року №389.
9. Інструкція про порядок конкурсного приймання дітей (учнів, вихованців) до гімназій, ліцеїв, колегіумів, спеціалізованих шкіл (шкіл-інтернатів). Затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 19.06.2003 року №389. 
10. Державні правила і норми влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу. Затверджено постановою Головного державного санітарного лікаря України 14. 08. 2001 року №63.
11. Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп продовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на навчальні групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах. Наказ Міністерства освіти і науки України від 20. 02. 2002 року №128.
12. Щодо правомірності формування класів-комплектів. Лист Міністерства освіти і науки України від 10.06.2003 року №1/9-294.
13. Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в початковій школі з малою кількістю учнів. Лист Міністерства освіти і науки України від 23.10.2000 року №1/9-435.
14. Про затвердження Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах. Наказ Міністерства освіти і науки України від 20.12.2002 року №372.
15. Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах. Затверджено наказом Міністерства освіти і науки України 20.12.2002 року №732.
16. Щодо організації навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів за індивідуальною формою. Лист Міністерства освіти і науки України від 10.09.2003 року №1/9-413.
17. Про організацію навчально-виховного процесу у 1 класі. Лист Міністерства освіти і науки України від 24.07.2001 року №1/9-266.
18. Про організацію навчання учнів 1 класу на базі дошкільного навчального закладу. Лист Міністерства освіти і науки України від 18.06.2001 року №1/9-231.
19. Про організацію роботи середньої загальноосвітньої школи повного дня і груп продовженого дня. Лист Міністерства освіти і науки України від 27.06.2001 року №1/9-245.
20. Про тривалість уроків у початковій школі. Лист Міністерства освіти і науки України від 27.10.1999 року №1/9-171.
21. Про обсяг і характер домашніх завдань для учнів початкової школи. Лист Міністерства освіти і науки України від 29.12.2001 року №1/9-468.
22. Про використання шкільних зошитів у навчальному процесі. Лист Міністерства освіти і науки України від 03.07.2002 року №1/9-320.
23. Про затвердження Базового переліку засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для навчальних кабінетів початкової освіти. Наказ Міністерства освіти і науки України від 05.04.2006 року №264.
24. Про затвердження типового навчального плану спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов.. Наказ Міністерства освіти і науки України від 13.03.2006 року №182.
25. Про організацію навчально-виховного процесу у початковій школі в 2006-2007 навчальному році. Лист Міністерства освіти і науки України від 01.06.2006 року №1/9-390.
26. Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України. Наказ Міністерства освіти і науки України від 07.09.2000 року №149.
27. Про запровадження 12-бальної шкали оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи. Наказ Міністерства освіти і науки України і Академії педагогічних наук України від 04.09.2000 року №428/48.
28. Про дотримання вимог нормативно-правових документів при оцінюванні навчальних досягнень учнів початкової школи. Лист Міністерства освіти і науки України від 18.04.2003 року №1/9-192.
29. Щодо заниження педагогічними працівниками результатів оцінювання навчальних досягнень учнів. Лист Міністерства освіти і науки України від 18.02.2004 року №1/9-77.
30. Про методику здійснення контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи. Лист Міністерства освіти і науки України від 21.10.2002 року №1/9-468.
31. Про затвердження Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти. Наказ Міністерства освіти і науки України від 14.12.2000 року №588.
32. Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти. Затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 14.12.2000 року №588.
33. Щодо учнів, які вважаються відмінниками. Лист Міністерства освіти і науки України від 14.12.2000 року №1/9-507.
34. Щодо нагородження учнів 2-4 класів похвальним листом "За високі досягнення у навчанні". Лист Міністерства освіти і науки України від 19.12.2000 року №1/9-515.
35. Про затвердження Положення про похвальний лист "За високі досягнення у навчанні" та похвальну грамоту "За високі досягнення у вивченні окремих предметів". Наказ Міністерства освіти і науки України від 11.12.2000 року №579.
36. Положення про похвальний лист "За високі досягнення у навчанні" та похвальну грамоту "За високі досягнення у вивченні окремих предметів". Затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 11.12.2000 року №579.
37. Про порядок проведення навчальних екскурсій та навчальної практики учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Лист Міністерства освіти і науки України від 07.03.2001 року №1/9-97.
38. Про затвердження Інструкції про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти усіх типів та форм власності. Наказ Міністерства освіти і науки України від 05.02.2001 року №44.
39. Інструкція про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти усіх типів та форм власності. Затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 05.02.2001року №44.
40. Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися державними навчальними закладами. Постанова Кабінету Міністрів України від 20.01.1997 року №38.
41. Перелік платних послуг, які можуть надаватися державними навчальними закладами. Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.01.1997 року №38.
42. Про затвердження Порядку надання платних послуг державними навчальними закладами. Наказ Міністерства освіти і науки України, Міністерства фінансів України, Міністерства економіки України від 27.10.1997 року №383/239/131.
43. Порядок надання платних послуг державними навчальними закладами. Затверджено наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства фінансів України, Міністерства економіки України від 27.10.1997 року №383/239/131. 
44. Перелік програм, підручників та навчальних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання у початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою у 2004-2005 навчальному році // Освіта України. - 2004. - №№60-61.
45. Контроль та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи. Методичні рекомендації /Авторський колектив: Бібік Н.М. (керівник), Савченко О.Я., Байбара Т.М., Вашуленко М.С. та ін. - К.: Початкова школа, 2002. - 128 с.
46. Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад. Постанова Кабінету        Міністрів від 14.06.2000 р. №964.
47. Положення про загальноосвітній навчальний заклад. Затверджено Постановою Кабінету        Міністрів від 14.06.2000 р. №964.
48. Про внесення змін до Положення про загальноосвітній навчальний заклад. Постанова Кабінету   Міністрів від 26.09.2001 р. №1262.
49. Про затвердження Положення про навчально-виховний комплекс "дошкільний навчальний заклад-загальноосвітній навчальний заклад", "загальноосвітній навчальний заклад-дошкільний навчальний заклад". Постанова Кабінету  Міністрів від 12.03.2003 р. №306.
50. Положення про навчально-виховний комплекс "дошкільний навчальний заклад-загальноосвітній навчальний заклад", "загальноосвітній навчальний заклад-дошкільний навчальний заклад". Затверджено Постановою Кабінету  Міністрів від 12.03.2003 р. №306.
51. Про затвердження Примірного положення про раду загальноосвітнього навчального закладу. Наказ Міністерства освіти і науки України від 27.03.2001 р. №159.
52. Примірне положення про раду загальноосвітнього навчального закладу. Затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 27.03.2001 р. №159.
53. Про затвердження Положення про піклувальну раду загальноосвітнього навчального закладу. Наказ Міністерства освіти і науки України від 05.02.2001 р. №45. Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 19.02.2001 р. №146/5337.
54. Положення про піклувальну раду загальноосвітнього навчального закладу. Затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 05.02.2001 р. №45. Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 19.02.2001 р. №146/5337.
55. Про затвердження Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності. Наказ Міністерства освіти і науки України від 07.11.2000 р. №522. Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26.12.2000 р. за № 946/5167.
56. Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності. Наказ Міністерства освіти і науки України від 07.11.2000 р. №522. Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26.12.2000 р. за № 946/5167.
57. Про затвердження Інструкції з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів. Наказ Міністерства освіти і науки України від 23.06.2000 р. №240.
58. Інструкція з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів. Затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 23.06.2000 р. №240.
59. Про затвердження переліку посад педагогічних та науково-педагогічних працівників. Постанова Кабінету Міністрів України від 14.06.2000 р. №963.
60. Перелік посад педагогічних та науково-педагогічних працівників. Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 14.06.2000 р. №963.
61. Про затвердження Положення про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти. Наказ Міністерства освіти і науки України від 06.09.2000 р. №434. Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26.09.2000 р. за № 659/4880.
62. Положення про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти. Наказ Міністерства освіти і науки України від 06.09.2000 р. №434. Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26.09.2000 р. за № 659/4880.
63. Порядок виплати надбавок за вислугу років педагогічним та науково-педагогічним працівникам навчальних закладів і установ освіти. Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2001 р. №78.
64. Порядок надання щорічної грошової винагороди педагогічним працівникам навчальних закладів державної та комунальної форми власності за сумлінну працю, зразкове виконання службових обов'язків. Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 5.06.2000 р. №898.
65. Про затвердження Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів керівним працівникам навчальних закладів та установ освіти, навчальних (педагогічних) частин (підрозділів) інших установ і закладів, педагогічним, науково-педагогічним працівникам та науковим працівникам. Постанова Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 р. 346.
66. Порядок надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів керівним працівникам навчальних закладів та установ освіти, навчальних (педагогічних) частин (підрозділів) інших установ і закладів, педагогічним, науково-педагогічним працівникам та науковим працівникам. Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 р. 346.
67. Про затвердження Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій. Наказ Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України від 28.06. 1993 р.№43. Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30.06.1993 р. за №76.
68. Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій. Затверджено наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України від 28.06. 1993 р. №43.
69. Про перелік закладів і установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років. Постанова Кабінету Міністрів України від 4.11.1993 р. №909.
70. Перелік закладів і установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років. Затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 4.11.1993 р. №909.
71. Про текст Державного Гімну України. Лист Міністерства освіти і науки України від 18.04. 2003 р. №1/9-193.
Про нагородження учнів початкових класів похвальним листом та похвальною грамотою. Лист Міністерства освіти і науки України від 28.09.2004 р. №1/12-3765.

Нормативно-правові документи


Лист ІІТЗО № 14.1/10-2574 від 25.07.13 року Щодо фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи в дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах

ЗАКОНИ УКРАЇНИ
Закон України "Про освіту"
Закон України "Про загальну середню освіту"
Закон України "Про охорону праці"
Закон України "Про відпустки"
Закон України "Про охорону дитинства"
Кодекс законів про працю України
Конвенція про права дитини

ТИПОВІ НАВЧАЛЬНІ ПЛАНИ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
НОВИЙ ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ ПОЧАТКОВОЇ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ 
Державні санітарні правила і норми влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу 

Інструктивно-методичний лист МОН України від 14.02.2015 № 1/9-71 "Щодо роз*яснення порядку приймання дітей до першого класу"
Наказ Міністерства від 30.01.2015 № 67 «Про затвердження Порядку державної атестації дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів»
Лист МОНУ № 1/9-71 від 14.02.2015 року "Щодо розяснення порядку приймання дітей до першого класу"
Лист № 1/9-209 від 18.04.2014 р. "Щодо використання робочих зошитів у початковій школі" 
Наказ № 1222 від 21.08.2013 Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти
Наказ МОН № 128 від 20.02.02 року Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів


ПОЛОЖЕННЯ, ЯКІ РЕГЛАМЕНТУЮТЬ РОБОТУ ЗАКЛАДУ
Положення про піклувальну раду
Положення про раду загальноосвітнього навчального закладу
Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітньому навчальному закладі
Положення про екстернат у загальноосвітніх навчальних закладах
Положення про порядок замовлення, видачі та обліку документів про освіту встановленого зразка
Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності
Положення про класного керівника
Положення про психологічну службу системи освіти України
Положення про куточок живої природи загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів
Положення про навчання з питань охорони праці
Положення про організацію роботи з охорони праці
Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу
Положення про шкільну психолого-медико-педагогічну комісію
Положення про порядок державної атестації навчальних закладів
Положення про районні (міські) психолого-медико-педагогічні консультації
Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів
Примірне положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх... закладів

ІНСТРУКТИВНІ МАТЕРІАЛИ 

ІНШІ РОЗПОРЯДЧІ ДОКУМЕНТИ 
https://docs.google.com/presentation/d/1q5iIiGp7DLlhMmWGO1cD3p4JxvSUiQchmokXBuiVPac/pub?start=false&loop=false&delayms=3000

Немає коментарів:

Дописати коментар