Методичні
рекомендації щодо проведення Першого уроку в 2015/2016 навчальному році на тему
«Ми – нація єдина!»
Завдяки
історичній пам’яті людина стає особистістю,
народ – нацією, країна – державою.
народ – нацією, країна – державою.
М.
Грушевський
У
духовному і політичному житті кожного народу є події й роки, які назавжди
входять в його історію, свідомість, визначають характер буття, місце і роль у
світових цивілізаційних процесах. В історії України чимало подій, що перед усім
світом продемонстрували прагнення українського народу до вільного, щасливого,
заможного життя. Як свідчить історія, із тисяч народів і народностей світу лише
200 виросли в нації – створили свої держави й домоглися визнання світової
спільноти, серед них – Україна.
Українська
держава зможе розвиватися далі лише за умови, що вона буде знати своє минуле і
при цьому пам’ятати, що саме історична свідомість є вищою духовною цінністю
будь-якої нації.
Події
останніх років, коли Україна ціною життя Героїв Небесної Сотні, зусиллями
українських військових, добровольців, волонтерів відстоює свободу і
територіальну цілісність, дають підстави стверджувати, що переважна більшість
громадян України, серед яких є і діти, і молодь, виявили високу патріотичну
свідомість та міцну громадянську позицію. Тому одним із найважливіших завдань
педагогів є продовження роботи з формування у дітей та молоді громадянських
якостей, розуміння приналежності до Українського народу.
Особливого
значення в системі патріотичного виховання учнів у навчальних закладах області
приділяється проведенню Першого уроку, який за змістом та формами роботи є
уроком громадянського становлення особистості.
Перший
урок у 2015/2016 навчальному році рекомендуємо провести на тему «Ми – нація
єдина!».
Метою
Першого уроку є формування в учнів розуміння цілісності й соборності України,
усвідомлення особистої відповідальності за долю держави, українського народу та
процеси становлення України як єдиної політичної нації.
Лейтмотивом
Першого уроку має стати ідея розвитку української державності як консолідуючого
чинника розвитку українського суспільства та єдності української політичної
нації. При цьому важливо розуміти, що об’єднання різних етносів і регіонів
України є визначальним для національного відродження, розбудови й удосконалення
суверенної, правової держави і громадянського суспільства. Лише завдяки
почуттям національної єдності, злагоди, миролюбності можна зміцнити Україну.
Під час
уроку мають бути реалізовані такі завдання:
·
ознайомлення учнів з основними історичними подіями становлення
державності України;
·
виховання поваги до державних символів, шанобливого ставлення до
традицій українців та представників інших національностей, які населяють
країну;
·
сприяння усвідомленню школярами спільних цінностей української
нації: державного суверенітету, незалежності, територіальної цілісності й
демократичних засад державного устрою;
·
формування правової культури, правосвідомості учнів, їх поваги
до Конституції України, Законів України, усвідомлення своїх прав, свобод та
обов’язків;
·
формування готовності служити Батьківщині своєю працею та стати
на захист державних інтересів країни;
·
виховання людяності, гідності, справедливості, толерантності,
відповідальності – основних моральних цінностей, що визначають ставлення до
людей і сприяють єдності країни, стабільності, миру і злагоді в Україні;
·
мотивування учнів до усвідомленої поведінки на основі розуміння
та прийняття ними морально-правових регуляторів життя суспільства і держави;
·
формування негативного ставлення до проявів дискримінації,
жорстокості та насильства, засудження військової агресії;
·
формування мовленнєвої культури;
Немає коментарів:
Дописати коментар